Welkom

Welkom op mijn blog!

Op regelmatige basis plaats ik hier autobiografische momenten over hoe ik denk over opvoeding van kinderen, werken, het leven, de dood, vrijetijdsbesteding, maar ook seks. Dit alles veelal humoristisch neergeschreven.

Deze blog bevat acroniemen  en oneliners met telkens een verhaal er bij.

Een acroniem of een letterwoord komt uit het Grieks (naam uit uiteinden) en is een afkorting die wordt uitgesproken als een woord, soms wordt daarbij nog de eis gesteld dat elke letter een apart woord voorstelt, zoals een initiaalwoord . Zonder dat je het beseft kent iedere katholiek opgevoede het acroniem INRI,  iesus nazarenus rex iudaeorum, wat zoveel betekent als Jezus, koning der joden.

YOLO is mijn favoriet acroniem.

Een oneliner is een kernachtige, meestal geestige uitspraak die niet langer is dan één zin. Oneliners worden veel gebruikt in debatten.

Soms kan door een humoristische uitspraak spanning worden gebroken of een relatie worden hersteld. Humor geeft een zekere relativering aan allerlei schijnbaar gewichtige zaken. Vooral in de politiek worden oneliners gebruikt. Winston Churchill was onbetwist grootmeester op dit terrein.

ELK NADEEL HEB Z’N VOORDEEL is mijn favoriete oneliner. (Johan Cruyff)

De blog schrijven is waarschijnlijk een manier om mijn midlifecrisis door te komen, en het is in ieder geval beterkoop dan de manier waarop mijn halve trouwboek haar crisis de medio edad heeft doorworsteld. Daar kom ik in “once you go black, you never go back” (en dan heb ik het niet over cahorwijn)  nog uitvoerig op terug.

Mocht ik ooit iemand iets bijbrengen door het schrijven van deze blog is het opzet geslaagd.

Feel free to comment.

Iedere blogpost op deze site is auteursrechtelijk beschermd werk.

© Herbert De la Ruelle, 2015

Plaats een reactie